تحقيق كاربرد پلاستيك در صنعت خودرو

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

بخشی از متن تحقيق کاربرد پلاستيک در صنعت خودرو :

کاربرد پلاستیک در صنعت خودرو

بر طبق اطلاعات واصله ازمرکز تحقیقات و هماهنگی332 (SFB 332 ) که توسط گروه DFG تاسیس شده است , کاربرد پلاستیک با بافت تقویت شده FRP در زمینه های مختلف صنعتی توسط چندین موسسه وابسته به دانشگاه آچن مورد تقیق و بررسی قرار گرفته است .
کاربرد مواد با بافت تقویت شده یکی از مراحل پیشرفت وسایط نقلیه

یکی از مورادی که در این تحقیقات بر آن تاکید شده است , کاربرد این نوع پلاستیک در صنعت خودرو است .

این مقایسه , بر اساس نتایج حاصله از تحقیقات SFB 332 جایگاه کنونی مطالعات و بررسی های انجام شده در مورد کاربرد این نوع پلاستیک در صنعت را نشان می دهد . توجه اصلی به تحقیقات یاد شده , معطوف به طراحی هایی با مواد دارای بافت تقویت شده , در پیشرفت و توسعه وسایط نقلیه با استفاده از روش های عددی و تجربی است . عوامل بالقوه کاربرد این موارددر صنعت خودرو , در آینده ای نزدیک طراحی و تهیه خواهند شد .

حوزه وسیع و آزاد طراحی

ترکیبات مواد دارای بافت تقویت شده ,محدوده ای وسیع و آزاد از نظر طراحی و ساختار دارند . خصوصیات مواد به کار رفته که در اندازه های متفاوت قابل تنظیم هستند . نوع بافت , مواد ماتریسی , ساختار لایه ای و غیره مهم ترین نقش را در کاهش وزن و سازه در مقایسه با محصولات فلزی دارند .

در تحقیقات SFB 332 کاربردهای متفاوت پلاستیک های دارای بافت قوی , بر ازجای بدنه و قطعات خودرو فورد بررسی قرار گرفته است . یافته های FRP در مورد این قطعات بر پایه یافته های طراحی فلزی موجود , توسعه و گسترش یافت و طراحی های لازم انجام شده و نمونه های اولیه نیز ساخته شدند . به منظور بهره برداری کامل از عوامل بالقوه مواد در طراحی مدرن و پیشبرد آن در صنایع خودرو , استفاده از روش های آنالیز عددی , امری اجتناب ناپذیر به نظر می رسد . زمینه های کاربرد آنالیز عددی در SFB 332 از آنالیز ساختار فرعی تا طراحی کلی سیستم , پیش رفت .

طراحی نمونه سازی در SFB 332

به منظور نمایش احتمالات موجود در FRB قطعات مورد نظر در طول دوره تحقیقات , طراحی و نمونه سازی شدند . از اطلاعات به دست آمده , در طراحی قطعاتی متفاوت استفاده شد . این مرحله شامل تمامی مراحل به هم پیوسته نظیر : طراحی تصویری , شبیه سازی , نمونه سازی و تهیه نمونه های آزمایشی طی دوره SFB بود .

همچنین , نمایش کاهش وزن قطعه در مقایسه با قطعات ساخته شده برطبق استانداردهای موجود , امکانپذیر بود. نمونه هایی از این نوع قطعات را در ذیل معرفی کرده ایم .

    طی سالهای 1987 تا 1988 , قطعاتی از دستگاه سورتمه , ماشین بافندگی و قسمت هایی از جلوبندی خوردو ساخته شدند . تجزیه و تحلیل کامل شرایط کاربرد این قطعات , شامل نیازهای دینامیکی بالا , همراه با ایمنی بالا در زمان ایجاد ضربه و همچنین مزیت های خاص قطعات RFB , باعث ایجاد تقاضاهایی در سطوح بالاتر شد (SFB 59) .
    طی دوره بعدی از 1989 تا 1992 , جلوبندی خودرو بهینه سازی شده و تعریف اولیه در مورد rim در طراحی CTS پایه گذاری و به صورت اصولی بررسی شد و میزان بارها طی انجام آزمون های انجام شده نشانگر نیازهای کاربردی لازم برای اندازه گیری قطعات بود . استفاده از روش محاسبات عددی , باعث مشخص شدن مناطق تحت فشار و بار زیاد و بهبود آنها شد (SFB 92) .

    در سالهای 1993 تا 1995 دانش اصول ساختارهای کره ای برای نمونه سازی قطعات به کار می رفت و طراحی های متعددی در FRP صورت گرفت . این موارد شامل : اکسل یک خودروی تجاری , Shank bar و قطعات یک دستگاه اندازه گیری بود . ساختار طراحی ها طی این دوره , بر محاسبات عددی درخصوص سختی , قدرت و واکنش قطعات در انبساط حرارتی متمرکر بود (SFB 95) .
    طی سال های 1996 تا 1998 تحقیقات و بررسی ها در خصوص در جانبی نوعی خودرو متمرکز بودند . در مورد این قطعات متفاوت خودرو متمرکز بودند .در مورد این قطعات , اندازه گیری بر پایه بارهای دینامیکی , نقش مهمی را ایفا       می کرد . طی دوره بهینه سازی در خودرو , بالا بردن میزان بازده واکنش در برابر جذب انرژی در طراحی ساختار FRP سطح , امری بسیار مهم بود . برای حل این مسئله , از روش های محاسبات هددی برای حصول به مشخصه های استاتیکی و دینامیکی قطعات استفاده شد .
    طی دوره تحقیقات از سال 1999 تا 2000 مشکلات متعدد موجود در دوره های پیشین به تفصیل بررسی شد..

ساختار جلو بندی خودرو

یکی از اهداف تحقیقات در صنعت خودرو , بهینه سازی ساختار جلوبندی خودروی سواری بوده . ساختار ایجاد شده دارای توانایی بالقوه برای کامل شدن بوده و نتیجه آن توسعه ساختار ترکیبی برای جذب نیروی وارده بر شاسی است . این ساختار برای جذب انرژی به هنگام تصادف به کار می رود و از آزمون های دینامیکی و آزمون های تصادف سر بلنرد بیرون آمده است . ارزیابی عملکردی کل ساختار در سیستم Ira Proving ground انجام شده است .
ریم بالانس کننده تایر

مطالعات امکان سنجی برای تعیین تاثیر دو طرح مختلف بر یکدیگر مفاهیم تولید بر خواص عملکردی و نیز بررسی مفاهیم ساختاری منجر به بهبود Rim چرخ یا سیستم Conti Tire شد . ساختار مارپیچی کامل و ساختار ترکیبی مارپیچی و پرس این ریم نیز تحت آزمایش قرار گرفتند .

لینک کمکی